13-е

 

підручник



Виконані завдання  надсилайте на електронну пошту ludmilameles532@gmail.com або на viber.



ІІ семестр 2020/2021 н.р.


09 червня 2021 р. середа

Тема: " Комунікація, інформація, медіа. Різновиди медіа "

Опрацювати § 29 - § 30 ст. 130 - ст. 138



План:
1. Поняття мас-медіа (медіа).
2. Роль інформації та медіа в сучасному світі.
3. Мас-медіа, комунікація, аудиторія, медіатекст.
4. Різновиди медіа ( книга, преса, фото, радіо, кіно, телебачення, Інтернет, мобільний зв'язок) та їхній розвиток.
5. Реклама.
6. Вплив мас-медіа на формування громадської думки та особистої позиції людини.

















Завдання:
1. Опрацюйте матеріал теми та презентацію.
2. Перегляньте відеоролики "Що таке мас - медіа" та 


"Як медіа впливають на людину і суспільство"



02 червня 2021 р. середа


Тематичне оцінювання. Контрольна робота за розділом "Демократичне суспільство та його цінності"

Повторити § 20 - § 28 ст. 97 - ст.129



Виконайте контрольну роботу за посиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5791494




26 травня 2021 р. середа

Тема: " Урок повторення та узагальнення за розділом IV Демократичне суспільство та його цінності . "

Повторити § 20 - § 28 ст. 97 - ст.129




Завдання до уроку:

1.Термінологічна розминка.
 Дайте визначення поняттям: демократія, плюралізм, самоврядування, дитяча організація.

2. Цифрова розминка.
Поясніть значення цифр:
18, 35, 2, 4, 9,14, 6, 15, 21, 100.

3. Прокоментуйте вислів
"Демократія сьогодні - це форма, спосіб життя, релігія, і лише як похідне - форма правління" Ж. Бюрдо

4. Виконайте тестову роботу за посиланнямhttps://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1173522

19 травня 2021 р. середа

Тема: "Дитячі й молодіжні громадські об'єднання" 

Опрацювати § 28 ст.126 - ст.128


План:
1. Свобода асоціацій.
2. Дитячі й молодіжні об'єднання й рухи.
3. Створення молодіжної громадської організації.
4. Молодіжні соціальні проекти.









Завдання:
1. Опрацюйте матеріал теми та презентацію.
2. Перегляньте відеоролик "Як і для чого створюються і діють дитячі й молодіжні громадські об'єднання".



12 травня 2021 р. середа

Тема: "Училище - простір демократії" 

Опрацювати § 27 ст.121 - ст.125





План:

1.Учнівська (шкільна) громада.

2. Взаємодія учнів, викладачів, батьків, училищної адміністрації в організації училищного життя.

3. Врядування та управління училищем.

4. Учнівське, викладацьке, батьківське самоврядування.

5. Принципи та цінності учнівського самоврядування.

6. Моделі учнівського самоврядування.  















11 травня 2021 р. вівторок


Тема: "Громада в житті людини, суспільства і  держави" 

Опрацювати § 24 ст.112 - ст.114 та § 25 ст.115 - ст.116





План:

1. Поняття громади.

2. Роль громади в житті людини, суспільства, держави.

3. Реалізація та захист громадою своїх прав і законних інтересів.

4. Вплив громадян на вирішення проблем громади. 




Завдання:
1. Опрацюйте матеріал теми та презентацію.
2. Перегляньте відеоролик "Що таке громада"




3. Дайте відповідь на питання:
а) що таке громада?
б) яка роль громади в сучасному житті?
в) як громада захищає свої права?

_____________________________________


05 травня 2021 р. середа


Тема: "Громадянська участь у житті суспільства" 

Опрацювати § 26 ст.117 - ст.120



План:

1. Форми соціальної активності громадян у межах владних інституцій.

2. Волонтерська діяльність.







Завдання:

1. Опрацюйте матеріал теми та презентацію.
 2. Перегляньте відеоролик "Якими є умови та форми активної громадяінської участі у житті суспільства".

3. Дайте відповідь на питання:
а) Що таке активна громадянська участь у житті суспільства?
б) Як вона проявляється?


28 квітня 2021 р. середа


Урок 1

Тема: "Громадянське суспільство: сутність, структура, принципи"



Опрацювати §23 ст.108 - ст.111.

План:

1. Поняття та функції громадянського суспільства.

2. Роль громадян у становленні й фукціонуванні громадянського суспільства.

3. Громадянське суспільство та правова держава.






Завдання:
1. Опрацюйте матеріал теми та презентацію.

2. Перегляньте

відеоролик "Що таке громадянське суспільство і яка роль в ньому належить правовій державі" та дайте відповідь на питання письмово в робочому зошиті:
а) що таке громадянське суспільство?
б) в чому полягає корисність громадянського суспільства?
в) яка роль держави у функціонуванні громадянського суспільства?

Урок  (05.05.21)

Тема: "Громадянська участь у житті суспільства"



Опрацювати §25 ст.115- ст.116 та  §26 ст.118 - ст.120.


План:
1. Роль громадянина у демократизації суспільства.
2. Громадянин у демократичній державі.
3. Культура громадянськості.
4. Активна громадянська позиція.
5. Адвокація та волонтерство.



Завдання:

1. Опрацюйте матеріал теми та презентацію
2. Прегляньте відеоролик "Якими є умови і форми  активної громадянської участі у житті суспільства"
та дайте відповідь (письмово в робочому зошиті) на питання:
а) які ознаки притаманні для активного громадянина?
б) 




10 березня 2021 р. середа


Урок 1

Тема: "Політичні партії та громадські організації у розвитку демократії"



Опрацювати §22 ст.105 - ст.107

План:

1. Роль  політичних партій у розвитку демократії.

2. Правовий статус політичних партій в Україні.

3. Діяльність та вплив політичних партій на демократію.

4. Громадські організації: правовий статус, діяльність та вплив на демократію.


Завдання:
1. Опрацюйте матеріал теми та презентацію

2. Перегляньте відеоролик "Яку роль відіграють політичні партії та громадські організації у розвитку демократії" 

3. Дайте відповідь на питання:
а) Що таке політична партія та громадська організація?
б) Яка роль опозиції у розвитку демократії?
в) На яких принципах діють громадські організації?

             
Урок 2 (10 березня 2021 р. середа)

Тема: "Практичне заняття "Як бути свідомим виборцем?""



І. Опрацюйте §21 ст. 102 - ст. 104

ІІ.Перегляньте

відео "Особливості виборчого процесу та його етапи " та виконайте завдання  практичної роботи:

1. Випишіть в зошит основні поняття "вибори", "виборча система", "референдум".

2. З'ясуйте що таке активне вибоче право і пасивне виборче право.

3. Як на вашу думку, навіщо потрібні вибори? З якою метою вони проводяться? Чому важливо брати в них участь?

4. Оберіть один із висловів на ст. 103 підручника і прокоментуйте його ( А. Лінкольна, А.Сомоса, Джорджа Нейтана, Святослава Вакарчука)

5. Виконайте тестову роботу 

Виконані контрольні роботи, практичні роботи та  поточні завдання надсилайте на мою електронну пошту: milameleshko@ukr.net або у вайбер тел. 0982440969


 

3 березня 2021 р. середа

Урок 1

Тема: "Демократична держава"

Опрацювати §20 ст. 97 - ст. 101





План:

1. Виникнення та зміст демократії.

2. Цінності демократії.

3. Демократичні інститути.

4. Конституція та її призначення.











Завдання:
1. Опрацюйте матеріал теми та презентацію https://drive.google.com/file/d/14aKDmNbGfNBc4ukKqnS964r4ymMpIRKr/view?usp=sharing.
2. Перегляньте відеоролик "ЦВК: просвіта №2 про демократію"  





3. В чому полягає суть демократії?
4. Яке значення має демократія для сьогоднішнього світу?
(відповіді на 3 та 4 завдання написати в робочому зошиті)



  

Урок 2 ( 3 березня 2021 р. середа)

Тема: "Забезпечення народовладдя у демократичній державі"



1. Законодавча, виконавча та судова влада в демократичних країнах.

2. Принципи виборчого права.

3. Етапи виборчого процесу.



Завдання:

1.Опрацювати § 21 ст.102 - ст.104, підручника.

2. Перегляньте відеоролик   

та дайте відповідь на питання:
а) Навіщо потрібні вибори?
б) Чому кожний голос є важливим?



24 лютого 2021 р. середа

Урок 1

Тема : Урок повторення та узагальнення за розділом ІІІ "Людина в соціокультурному просторі" 



Завдання І.

Вправа "Факти чи стереотипи"




Випишіть у зошит тверження стереотипи.

1. Повні люди - привітні.

2. В Україні проживає понад 100 національностей.

3. Більшість сенаторів США - чоловіки.

4. Аборигени - люди відсталі.

5. Усі шведи світловолосі.

6. Політики - люди безчесні.

7. Усі українці люблять сало.

8. Більшість інвалідів не можуть займатися спортом.

9. Темношкірі більш схильні до занять спортом, ніж до інтелектуальної праці.

10. Хворі на СНІД - люди аморальні.

11. Усі президенти України - чоловіки старші 35 років.

12. Араби - люди імпульсивні.

13. Християни - люди високих чеснот.

14. Яблуні цвітут навесні.

15. Українські чорноземи - найкращі.


Завдання ІІ  



Вправа "Назви поняття"

1. Необхідність дотримуватися певних правил.

2. Люди, що ведуть боротьбу за права людини.

3. Загострення суперечностей, що приводить до ускладнення або гострої боротьби.

4. Угода, досягнута шляхом взаємних поступок.

5. Обмеження прав людини та приниження його гідності за певною ознакою.

6. Стійке, спрощене уявлення про кого-небудь або про що небудь.


Завдання ІІІ.

Перегляньте відеоролик та дайте відповідь на питання


а) Чи допоможуть ці правила спілкування запобігти конфлікту? Як саме?  Запропонуйте доповнення до цих правил .

Завдання ІV.

Прегляньте відеоролик 



та дайте відповідь на питання.

Чи є актуальною толерантність у сучасному світі? Відповідь обгрунтуйте.

Завдання V.

Виконайте тестову роботу за посиланням



Урок 2  (24 лютого 2021 р., середа) Контрольна робота

ВИКОНАЙТЕ КОНТРОЛЬНУ РОБОТУ (БУДЬ-ЯКИЙ ВАРІАНТ ЗА ВИБОРОМ)  
https://drive.google.com/open?id=1sKXBeJA8OTrYjdiG-SlMrnTkv7LCGlMq





17 лютого 2021 р. середа


Урок 1- 2 



Тема уроку: " Конфлікти у нашому житті"

1. Поняття конфлікту та його види.

2. Стадії конфлікту.

3. Способи подолання конфліктів.

4. Переговори і медіація. Консенсус і компроміс.


Завдання:

1. Опрацювати §19 ст.90 - ст.95 підручника.

2. Опрацюйте презентацію https://drive.google.com/file/d/13hFvzr-YaEyA6AhYy7z8st0ONAlvh0C9/view?usp=sharing

3. Схарактеризуйте способи подолання конфліктів.

4. Перегляньте відеролик "Як подолати шлях від конфлікту до порозуміння" 


та дайте відповідь на питання:

а) як вести переговори?

б) що таке медіація?

Урок 2 ( 17 лютого 2021, середа )

Тема: "Практична робота. Як поводитися у конфліктній ситуації "

Завдання до практичного заняття: 


Завдання 1. 
Із наведених словосполучень виберіть ті, які на вашу думку характеризують конфлікт.
Під час конфлікту більшість людей:
1) сперечаються;
2) намагаються зрозуміти один одного;
3) допомагають одне одному;
4) коичать одне на одного;
5) уважно слухають одне одного;
6) підозрюють одне одного;
7) намагаються образити одне одного;
8) посміхаються;
9) поступаються власними інтересами;
10) звинувачують одне одного;
11) ображають одне одного;
12) співпрацюють;
13) намагаються перервати розмову;
14) спільно шукають вихід із складної ситуації.


Завдання ІІ
Прочитайте текст, випишіть з нього типи поведінки людей в конфліктній ситуації та підкресліть ту поведінку, яка найчастіше характерна для вас конкретно.

ЯК ЛЮДИ ПОВОДЯТЬСЯ В КОНФЛІКТНІЙ СИТУАЦІЇ

     У житті ми можемо зустрітись із різною поведінкою людей у конфлікті. Хтось намагається ухилитись від нього, перестаючи спілкуватись з протилежною стороною. Дехто прагне "згладити ситуацію", роблячи вигляд, що нічого не сталося і немає причин гарячкувати. Можна зустрітись з тим, що люди (інколи навіть друзі) розв'язують проблеми застосуванням примусу, сили: за допомогою бійки, або погрожуючи силою чи владним становищем дорослої особи, начальника, якимось авторитетом тощо.
     Утім, щоб розв'язати конфлікт і продовжувати мирне співіснування, ми мусимо навчитися досягати консенсусу та компромісу. Консенсус (від латинського consensus) -  загальна згода із суперечливого питання, до якої приходять учасники обговорення. Досягнення консенсусу (позиції "перемога-перемога") можливо лише за умов визнання обома сторонами відмінностей в думках, готовності ознайомитися з іншими точками зору, з'ясувати інтереси кожної сторони, щоб зрозуміти причини конфлікту і знайти спосіб дій, прийнятний для обох сторін.
     Проте консенсус не завжди можливий. Тоді сторони конфлікту можуть піти на взаємні поступки - компроміс ( від латинського compromisum) - згода на підставах взаємних поступок.
     Зазвичай консенсус та компроміс ми шукаємо шляхом переговорів.



Завдання ІІІ
Прочитайте наступний текст та випишіть з нього те, що є наслідком конфлікту, наведіть 2-3 приклади.

ЯКІ НАСЛІДКИ КОНФЛІКТУ

     Ящо не знайти ефективного способу розв'язання конфлікту, його наслідки можуть породжувати незадоволеність і поганий настрій учасників, їхнє небажання спілкуватись і співпрацювати навіть через певний проміжок часу. З іншого боку, люди можуть шукати поплічників і навіть створити групу незадоволених осіб, продукувати уявлення про іншу сторону як про "ворога"; уявлення про свої цілі як про позитивні, а про цілі іншої сторони - як негативні. Нарешті дуже часто сторони конфлікту, надають великого значення "перемозі" в конфлікті, забуваючи про розв'язання реальної проблеми. Утім така "перемога" частіш за все або примарна, або має надвисоку ціну (витрачені моральні й фізичні сили, час тощо).
     Якщо не вдалося уникнути конфлікту, попередивши причини його виникнення, розв'язати його простіше на самому початку.


Завдання ІV.

Напишіть висновок відповівши на запитання

А) Що я вже знаю про конфлікти?
Б) Чого ще мені треба навчатись для ефективного розвязання конфліктів?
В) Як можна використати ці знання й уміння в житті?


Повторіть § 14 - 
§19 з підручника до контрольної роботи.


03 лютого 2021 р. середа


Урок 1- 2 

Тема уроку: "Стереотипи та упередження. Дискримінація і як її  подолати"

План:

1. Поняття стереотипів і упередження.

2. Забобони.

4. Шляхи подолання стереотипів.

5. Поняття дискримінації.

6. Основні форми та прояви дискримінації.













Завдання:

1.Опрацювати §17 ст.80 - ст.84, §18 ст.84 - ст.88   підручника.
2. Перегляньте відеоролик


Визначте роль стереотипів у житті людини.

3. Перегляньте відеоролик


Визначте форми дискримінації


27 січня 2021 р. середа

Урок 1.

Тема уроку: "Ефективна комунікація. Вербальна і невербальна комунікація"





Завдання:

1. Опрацювати § 14 ст. 65 - ст. 74  підручника.
2. Напишіть умови ефективної комунікації.
3. Напишіть есе "Роль спілкування в житті людини".
4. Перегляньте м/ф "Фігури і форми". Як на вашу думку, що заважало ефективному спілкуванню?



Урок 2 (27 січня 2021, середа )

Тема: "Практичне заняття № 4 "Як опанувати мистецтво спілкування"




Опрацювати § 16 ст. 75 - 79

Виконайте завдання практичної роботи

1.Виконайте тест для підлітків "Чи вмієте ви спілкуватись" https://drive.google.com/open?id=1L7-iOjRnY7xU-tz2Rhs5cI5FubnrbPFU



2. Прочитайте текст та дайте відповідь на запитання: Чи погоджуєтеся ви з думкою автора, що спілкуванню варто навчатись? Чому? Відповідь аргументуйте

Чи варто навчатись ефективного спілкування

      Спілкування, під яким психологи розуміють взаємодію між людьми з обміну інформацією, досвідом,уміннями і навичками, пронизує всі сфери нашого життя. Воно є природнім для людини. Людина - це суспільна істота, яка може нормально жити і розвиватися лише в суспільстві, лише в спілкуванні з іншими людьми.
      Сучасне суспільство надає багато можливостей для інтенсивного спілкування. У нас є Інтернет! Є електронна пошта, факси, телефони - звичайні, багатоканальні, мобільні!
      Але чи стали люди ефективніше спілкуватися? Ні.
      Іноді це призводить до дуже сумних результттів. Коли руйнується спілкування, починаються війни й конфлікти - будь-то сімейне оточення, клас, робоче місце чи глобальна політика.
      Роботодавці кажуть, що існують серйозні проблеми з пошуком людей, спроможних ефективно спілкуватися. Можливо, це наслідок того, що навичок спілкуваання навчають не часто. Натомість участь змагатися, боротися, пробиватися... Однак, не научають домовлятися, слухати, аргументувати, поводитися толерантно чи просто бесідувати.
3. Пригадайте життєві ситуації, в яких ви розуміли, що співрозмовник/співрозмовниця вас не слухає.Якими були ваші відчуття? За якими ознаками можна зрозуміти, що вас нре слухають? (Відповідь дайте письмово в зошиті)
4. Прочитайте пам'ятку і порівняйте власні думки з текстом

Що означає "Слухати активно"

     Пам'ятай, що повноцінне спілкування об'єднує дві "мови": мову слів і мову тіла.
     Використовуй мову тіла: сідай обличчям до того/тої, з ким говориш, нахиляйся вперед, встанови контакт очима.
     Застосовуй звуки та жести заохочення: підтримуй співрозмовника/співрозмовницю доброзичливою посмішкою, словами "так-так", "м-м-м..." тощо, хитанням головою.
     Використовуй уточнюючі запитання - короткі запитання, що допомагають прояснити ситуацію, уточнити дещо з того, про що розповідає людина. Їх треба застосовувати обережно: коли  людина схвильована або роздратована, слід повністю утриматися від будь-яких запитань, а дати їй висловитись.
     Чого бажано уникати під час активного слухання:
- перебивати
- демонструваим позою/виразом обличчя про неготовність зараз слухати
- давати поради
- змінювати тему розмови або преводити розмову на себе
- оцінювати людину, яка говорить
- підганяти того/ту, хто говорить

Як висловлювати свою думку, щоб тебе зрозуміли

     Пам'ятай, що успіх спілкування залежить від обох сторін, що спілкуються.
     Чітко формулюй свою точку зору, підбирай слова, які зрозумілі тобі та співрозмовнику.
     Говори від себе "я думаю", №я вважаю№, "я відчуваю".
     Говори конкретно - не висловлюй загальних або всім відомих речей.
     Намагайся зацікавити партнера із спілкування.

5.Письмово в зошиті прокоментуйте висловлювання французького письменника й льотчика Антуана де Сент-Екзюпері: "Єдина  реальна розкіш - це розкіш людського спілкування".
6. Дайте в зошиті відповіді на запитання:
а) Що я вже вмію у спілкуванні?
б) Чого ще мені треба навчитись для ефективного спілкування?
в) Як можна використати ці знання й уміння в житті?

7. Виконайте тестову роботу за посиланням 


_________________________________________________

20 січня 2021 р. середа

Урок 1.

Тема уроку: "Соціокультурна багатоманітність"



1. Поняття суспільства.

2. Соціальна структура суспільства.

3. Соціальна згуртованість, слідарність і відповідальність.

4. Соціальні цінності.

5. Гендерна, етнічна, конфесійна різноманітність. Рівність.


Завдання:

1. Опрацювати § 14 ст. 65 - ст. 74  підручника.
2. Перегляньте відеоролик "Що таке суспільство і як воно виражає себе через культуру"

 
3. Виписати  основні поняття теми "супільство", "соціальний інститут", "соціальна структура", "соціальна стратифікація", "солідарність", "соціальна згуртованість", "рівність".
4. В чому проявляється соціальна згуртованість? Наведіть приклади.
5. Підготувати презентацію про найбільш визначні, на вашу думку, архітектурні пам'ятки України.



Урок 2  (20 січня 2021 р. середа)

Тема: "Практичне заняття № 3 "Чому різноманітність - це ресурс"

Опрацювати § 15 ст. 70 - 74




Виконайте завдання практичної роботи:

Завдання 1. Прочитайте вислів відомого чеського педагога Яна Корчака: "Я помітив, що тільки нерозумні люди хочуть, щоб усі були однакові. Розумні раді з того, що є день і ніч, літо та зима, молоді й старі, що є метелики та птахи, різнобарвні квіти й різного кольору очі, що є дівчатка й хлопчики. А хто не любить думати, того різноманіття, що змушує думку працювати, дратує".

Дайте відповідь на такі запитання:

Чи погоджуєтесь ви зі словами автора, що тільки "нерозумні люди хочуть, щоб усі були однакові"?

Чому ви так думаєте? Чи подобається вам людське різноманіття навколо вас? Чому? Поясніть свої думки на прикладах.

Завдання 2. Опрацюйте текст за запитаннями й завданнями до нього (письмово в зошиті):

Що таке різноманітність суспільства? Як ставляться до неї різні люди?

На основі тексту визначте, як слід діяти, щоб різноманітність українського суспільства, була ресурсом, а не перешкодою для його розвитку. 

                                                                                                                                                                                т е к с т

Коли різноманітність - це ресурс

    Чи замислювались ви над тим, що інколи ми можемо мати зовсім різні думки (погляди), утім, жодна з них не є єдино правильною. Чи можемо ми вважати когось поганою людиною, виходячи лише з того, що він/вона думають або діють не так, як ми? Всі ми різні, але жодна людина не є більш чи менш людиною, ніж будь-хто інший. Кожна людина є неповторною й має право бути такою.

    Особливості окремої людини повязані не лише з її індивідуальністю, а й  з її належністю до тих чи інших груп. Люди різні за віком, політичними поглядами, регіональними особливостями, етнічними, мовними, релігійними ознаками; вони різняться походженням, соціальним статусом, рівнем освіти тощо. Люди можуть мати різні традиції, різну історичну пам'ять, різні уявлення про майбутнє, різні цінності. Приміром, для одних цінностями є стабільність і збереження того, що було, для інших - розвиток і нові можливості.

    Чи може різноманітність бути чинником, що послаблює суспільство? Так, якщо люди живуть у системі координат "Ми - Вони", де "Вони" дорівнює "Чужі". Тоді відмінності перебільшуються і викликають відчуження на кшалт: "Хто не з нами, той проти нас".

    Так було у первісні часи, коли людина з іншого племені сприймалась як ворог, що претендує на вашу їжу та територію. Ця первісна логіка продовжує жити у головах окремих людей і цілих спільнот і в ХХІ столітті, про що свідчать як шкільний булінг (цькування) та підліткові бійки, так і військові конфлікти між державами.

    Сприйняття різноманітності як загрози веде до намагання "ліквідувати" відмінності в середині спільноти, забезпечити "єдність". Наприклад, коли забороняють ті чи інші релігійні течії або використання тої чи іншої мови, тоді не визнають меншин, засуджують носіїв інших поглядів.

    А чи може різноманітність бути чинником розвитку і зміцнення суспільства? Звичайно, так! Однак, такий підхід до різноманітності передбачає іншу систему координат: замість стіни між "Ми" і "Вони" з'являється знак додавання "Ми + Вони", "Я + Ти". І вся історія людства демонструє переваги цього підходу.

    Для того, щоб африканський джаз став частиною музичної культури світу, іншим народам потрібно було не забороняти його, а слухати і навчатися у африканців навичкам гри. Щоб досягнення стародавньої китайської медицини або індійські практики допомагали лікувати хворих в різних частинах світу, треба було не переслідувати лікарів, а вивчати їхній досвід і поєднувати його з досвідом інших. Отже, різноманітність суспільства, якщо навчитися її використовувати, є цінним ресурсом. Побудована на взаємоповазі співпраця різних груп людей сприяє інноваціям і розвитку, призводить до взаємозбагачення та розширення можливостей.

    Різноманітність у суспільстві стає ресурсом для розвитку тоді, коли суспільство демократичне й поважає всіх громадян. А громадяни свідомо шукають і знаходять спільне, не замість існуючих відмінностей, а разом з ними, надаючи кожному і кожній право і можливості бути собою. Потрібно лише сприйняти одне одного як партнерів та домовитись про спільні правила співжиття і закони.

Завдання 3. Складіть перелік правил (із 4-5 позицій), обов'язкових для дотримання людиною (групою людей/громадою), яка намагається  враховувати різноманітність і використовувати її ресурс для власного розвитку.

Завдання 4. Прочитайте ситуацію та виконайте завдання до неї.

Справа про ..... клуб однодумців

    Віталій вступив до університету іншого міста. У гуртожитку, де він оселився, мешкали вітчизняні студенти й студенти-іноземці. Віталій вирішив створити мовний клуб, де можна було б збиратися у вільний час і спілкуватися - по-перше, цікаво дізнаватися про життя інших, а по-друге, можна покращувати навички спілкування іноземною мовою та навчати одне одного. Віталій знайшов однодумців, утім, виявилось, що справа непроста: пошук приміщення, отримання дозволів, реклама, байдужість інших... 

Завдання: Уявіть себе на місці Віталія та його друзів. У Вас є спільна мета - мовний клуб у гуртожитку. Щоб досягти її швидше, варто ефективно використовувати потенціал кожного. У кожної людини є щось, що може стати скарбом для всієї команди: наприклад, здатність переконувати чи вміння малювати, хороша фізична форма чи знання кількох мов. Подумайте якими "скарбами" володієте ви особисто і які ви могли б запропонувати для досягнення спільної мети? ( напишіть у робочому зошиті)

Завдання 5. Прокоментуйте письмово твердження відомого англійського письменника й журналіста к. ХІХ - поч. ХХ ст. Г.К. Честертона: "Ми самі заводимо друзів, ми самі створюємо ворогів, і лише наші сусіди - від Бога".











Немає коментарів: