12-ф

 12-ф


Виконані завдання  надсилайте на електронну пошту ludmilameles532@gmail.com або на viber.

 





ІІ семестр 2020/2021 н.р.



07  червня 2021, понеділок

Урок 1

Тема: "Маніпулятивний вплив медіа" 

Опрацювати § 33 ст.146 - ст.149  § 34 ст.149 - ст.153 




План:
1. Маніпуляції в медіапросторі.
2. Як розпізнати фейкову інформацію, пропаганду.
3. Роль медіа у провокуванні конфліктів та поширенні стереотипів.
4. Що таке "мова ворожнечі" і як її розпізнати.


Завдання:
1. Опрацюйте матеріал теми .
2. Перегляньте відеоролик "Як медіа маніпулюють аудиторіями"



Урок 2

Тема: Практичне заняття "Чому варто бути поінформованою людиною" 

Опрацювати  § 33 ст.146 - ст.149  § 34 ст.149 - ст.153  


Завдання:
1. Опрацюйте матеріал теми .
2. Виконайте завдання практичної роботи.

І. Пригадайте
Створіть схему з 8-10 слів, ключовим поняттям якої буде "інформація", використавши думки і асоціації, які воно у вас викликає.
ІІ. Прокоментуйте
Почитайте текст і дайте відповіді на запитання.
а) Що означає для людини жити в сучасному інформаційному суспільстві?
б) Чи варто відмовлятися від можливостей отримувати інформацію?

Чого потребує від нас інформаційний світ
    Слово "інформація" чуємо часто і в різних словосполученнях: брак інформації, потік інформації, пошук інформації  тощо. Це не лише те, що викладено у книжках чи на сайтах, а й те нове, що виявили, здобули й пізнали самі.
    Ми живемо в епоху інформаційного суспільства, в якому інформація та знання є головними продуктами виробництва, яке грунтується на інформації.
    Уже зрозуміло, що інформація має здатність швидко нагромаджуватись. А комп'ютерні технології збільшують  можливості її легкого поширення. Створено глобальний інформаційний простір, в якому люди ефективно взаємодіють, отримують доступ до світових інформаційних ресурсів, задовольняють власні потреби в інформації. У такому суспільстві змінюються не лише можливості людини, а й вимоги до неї. Особливу цінність становлять ті люди, які озброєні інформаційними технологіями, вміють здобувати інформацію та працювати з нею.
    Інформація допомагає нам діяти правильно в конкретних життєвих ситуаціях, обираючи оптимальний спосіб реагування. Коли ми купуємо продукти або речі, вирішуємо, де вчитися чи працювати, нам потрібна відповідна інформація. Громадяни демократичної держави мають долучатися до ухвалення важливих рішень: кого обирати до органів влади, як покращити життч в своєму селі чи місті, чк голосувати на референдумі тощо. Тому їм потрібна інформація про власну державу та її устрій, про свій регіон та його проблеми.
    Отже, насамперед треба знати, де і як шукати та яким чином використовувати потрібну нам у житті різноманітну інформацію. Очевидно, що не кожному джерелу інформації можна довіряти. Оцінка інформації починається з оцінки її джерела. Ви навряд чи будете довіряти повідомленням про візит інопланетян, прочитаному в "глянцевому" журналі. Однак, у цьому вас може переконати документальний фільм. А виступ експерта з цієї проблеми може остаточно розвіяти ваші сумніви в правдивості інформації. Існує безліч різних прийомів, за допомогою яких люди можуть впливати на вашу думку: від відвертої фальсифікації фактів до тонкої, непомітної маніпуляції.
    Перший крок в оцінюванні інформації - перевірка повідомлення "за правилом трьох": слід знайти підтверження інформації ще як мінімум у трьох різних джерелах, перш ніж прийняти її як факт.

ІІІ. Тренування. Аналіз ситуації.
1. Прочитайте наведені ситуації й визначте, в яких джерелах слід шукати потрібну інформацію щодо кожної з них.
А. Учень 10 класу Андрій С. після завершення першого семестру вирішив змінити школу й обрати ту, в якій є класи з поглибленим вивченням іноземних мов. Він хотів також, щоб це була технічно обладнана школа й така, у якій стосунки між учнями та вчителями будуються на основі партнерства.

Б. Учениця 11-го класу Олена П. на уроці історії отримала завдання підготувати повідомлення проосновні тенденції розвитку української культури початку ХХІ ст.

В. Депутату Віктору Т. для підготування виступу на засіданні міської ради потрібні відомості про рівень матеріального забезпечення мешканців міста за останні п'ять років.

Г. Сім'я Сидоренків планує придбати земельну ділянку в межах міста Т. для зведення житлового будинку. Вони хочуть довідатись проціни на такі ділянки та плани впорядкування території міста.

2.Визначте перелік відомих вам джерел й особливості кожного з них з огляду інформації, яку вони містять.

    Джерело інформації        /    Особливості джерела

- художня книжка                    -не містить достовірної                                                         інформації, відображає 
                                            погляди автора.
- ............................                -.....................................

ІV. Виконайте самостійно
    Прочитайте пам'ятку, скориставшись запитаннями, проаналізуйте поданий нижче текст. 

Як перевірити достовірність інформації
    Читач, який мислить критично, опрацьовуючи інформацію, може поставити собі такі запитання.
1. Чиє під інформацією підпис автора? Хто він - очевидець події, вчений, який давно й серйозно досліджує тему, випадковий оглядач, який виказує своє бачення фактів, самопроголошений експерт або експерт відомого дослідницького центру, журналіст, який передав чиїсь думки?
2. Кому належить видання чи канал, де з'явилась інформація?
3. Навіщо і для кого був написаний цей текст?
4. Якими джерелами скористався автор інформації? Звідки взяв цифри і факти? Чи є вони надійними? Чи можна їх перевірити?
5. Як слід реагувати на цю інформацію?
6. Чиї ідеї та переконання викладено в тексті, а чиї - проігноровано? Чи нема в автора упередженого ставлення до певних груп людей або їхніх думок, позицій?
7. Чи можна цей текст написати інакше?

Переселенці з Донбасу: примарна загроза

    [...] Якщо в більшості європейських країн існують відпрацьовані механізми роботи з мігрантами, то Україну проблема заскочила зненацька. Буквально за рік Україна піднялася на 9-те місце у світі за кількістю внутрішньо переміщених осіб - за підрахунками ООН, їхня кількість сягає 1,3 млн. осіб.

Страхи і забобони
    Чи не головниймотивнеприязні до мігрантів - страх передтероризмом. Над сирійцями витає тінь ІДІЛ, а над внутрішніми переселенцями - вихідцями з Донбасу - сепаратистських "республік". Тому не дивно, що нових сусідів часто сприймають з острахом. Утім, зв'язок між тероризмом і напливом мігрантів - тема дуже спекулятивна. Прийнаймі в Україні за півтора роки конфлікту переселенці не дали жодного вагомого  приводу 
для таких підозр.
    Більшість пліток про "звірства біженців " не витримали перевірки ані журналістами, ані волонтерами. Проте чимало переселенців з Донбасу та Криму самі займаються волонтерством, допомагаючи не лише землякам-біженцям, а й українському війську. [...]
    Втім, справа не лише в тероризмі. Мігрант завжди сприймається як інший, а отже - як носій інакших цінностей, звичок, ідентичності. Тому реакція на них завжди є тривожною і часто ірраціональною. Наприклад, у Львові деякі активісти вже б'ють на сполох через русифікацію міста переселенцями, хоча на 2,5 млн мешканців Львівщини припадає лише 11 тис. внутрішньо переміщених осіб. Так чи інакше, питанння інтеграції прибульців - одне з найбільш болючих. [...]

Переваги міграції
    Ще один привід для тривоги - побоювання, що мігранти стануть нахлібниками. [...] Утім, навіть за великого бажання, зловжити підтримкою держави переселенці не можуть. Хоча б тому , що державна допомога є маленькою і отримати її вдається далеко не всім. Та й не всі по неї звертаються: за даними Мінсоцполітики, з 1 млн сімей переселенців по допомогу звернулися менш як 400 тис. При цьому обсяг виплат досяг 1,4 млрд грн, тобто в середньому по 3500 грн на родину. [...] З житлом ситуація ще гірша: за оцінками волонтерів, лише один переселенець з тисячі отримує притулок від держави...
    Для деяких переселенців це закінчується трагічно. Проте в історичній перспективі ситуація складається на користь України, позаяк найбільші шанси почати нове життя мають найбільш конкурентоспроможні вихідці з Донбасу. Передусім йдеться про кваліфікованих фахівців, молодих та економічно активних - тих, кому нічого втрачати, але є що запропонувати...

V. Поміркуйте й доведіть
    Визначте, чи варто перевіряти інформацію, подану в цитатах. Яке саме запитання ви б поставили для такої переврки?
    А. " З уведенням безвізового режиму для громадян України в Європі різко зросла кількість хворих на СНІД і туберкульоз" (експерт)
    Б. "Ми наведемо в країні порядок" (передвиборчий плакат).

VI. Виконайте тестову роботу за посиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8138552






04  червня 2021, п'ятниця

Урок 1

Тема: "Медіа та демократія" 

Опрацювати § 31 ст.139 - ст.142 



План:
1. Свобода слова.
2. Обмеження свободи слова.
3. Баланс між свободою вираження поглядів та відповідальністю.


Завдання:
1. Опрацюйте матеріал теми .
2. Перегляньте відеоролик "Медіа і демократія"




Урок 2

Тема: "Свобода, етика та відповідальність" 

Опрацювати  § 32 ст.142 - ст.144.




План:
1. Свобода мас-медіа - критерій демократичності суспільства.
2. Що таке цензура.
3. Замовні матеріали ("джинса") та їхні ознаки.
4. Суспільні медіа і їхня місія.
5. Шкільні медіа.

Завдання:
1. Опрацюйте матеріал теми .
2. Перегляньте відеоролик "Права і відповідальність медіа де баланс"

31  травня 2021, понеділок

Урок 1-2

Тема: "Комунікація, інформація, медіа. Різновиди медіа" 

Опрацювати § 29 ст.130 - ст.134 § 30 ст.134 - ст.138.


План:
1. Поняття мас-медіа (медіа).
2. Роль інформації та медіа в сучасному світі.
3. Мас-медіа, комунікація, аудиторія, медіатекст.
4. Різновиди медіа та їхній розвиток.
5. Реклама.
6. Вплив мас-медіа на формування громадської думки та особистої позиції людини.







Завдання:
1. Опрацюйте матеріал теми .

2. Перегляньте відеоролик "Що таке маса-медіа"



24  травня 2021, понеділок


Урок 1

Тема: "Дитячі й молодіжні громадські об'єднання" 

Опрацювати § 28 ст.126 - ст.128



План:
1. Свобода асоціацій.
2. Дитячі й молодіжні об'єднання й рухи.
3. Створення молодіжної громадської організації.
4. Молодіжні соціальні проекти.









Завдання:
1. Опрацюйте матеріал теми та презентацію.
2. Перегляньте відеоролик "Як і для чого створюються і діють дитячі й молодіжні громадські об'єднання".



та дайте відповідь на питання:
А) в чому полягає відмінність між формальними та неформальними органзаціями?
Б) 



Урок 2

Тема: " Урок повторення та узагальнення за розділом IV Демократичне суспільство та його цінності . "

Повторити § 20 - § 28 ст. 97 - ст.129



Завдання до уроку:

1.Термінологічна розминка.
 Дайте визначення поняттям: демократія, плюралізм, самоврядування, дитяча організація.

2. Цифрова розминка.
Поясніть значення цифр:
18, 25, 2, 72, 1-4, 5-9.

3. Прокоментуйте вислів
"Демократія сьогодні - це форма, спосіб життя, релігія, і лише як похідне - форма правління" Ж. Бюрдо

4. Виконайте тестову роботу за посиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1173522






17 травня 2021, понеділок

Урок 1

Тема: "Громада в  житті людини, суспільства і держави. "

Опрацювати § 24 ст.112 - ст.114 та § 25 ст.115 - ст.116





План:

1. Поняття громади.

2. Роль громади в житті людини, суспільства, держави.

3. Реалізація та захист громадою своїх прав і законних інтересів.

4. Вплив громадян на вирішення проблем громади. 




Завдання:
1. Опрацюйте матеріал теми та презентацію.
2. Перегляньте відеоролик "Що таке громада"




3. Дайте відповідь на питання:
а) що таке громада?
б) яка роль громади в сучасному житті?
в) як громада захищає свої права?

Урок 2

Тема: "Училище - простір демократії" 

Опрацювати § 27 ст.121 - ст.125





План:

1.Учнівська (шкільна) громада.

2. Взаємодія учнів, викладачів, батьків, училищної адміністрації в організації училищного життя.

3. Врядування та управління училищем.

4. Учнівське, викладацьке, батьківське самоврядування.

5. Принципи та цінності учнівського самоврядування.

6. Моделі учнівського самоврядування.  













26 квітня 2021, понеділок

Тема: "Громадянське суспільство: сутність, структура, принципи"

Опрацювати § 23 ст.108 - ст.111





План:
1. Еволюція уявлень про громадянське суспільство.
2. Суть, атрибути і функції громадянського суспільства.
3. Світовий досвід розвитку й консолідації громадянського суспільства.












Завдання:
1. Опрацюйте матеріал теми та презентацію.
2. Перегляньте відеоролик "Що таке громадянське суспільство і яка роль у ньому належить правовій державі"

3. Дайте відповідь на питання:
а) Що таке громадянське суспільство?
б) Яку користь дає громадянське суспільство?

Урок 2 (26 квітня 2021 р. понеділок)

Тема: " Громадянська участь у житті суспільства"

Опрацювати § 26 ст.117 - ст.120



План:

1. Форми соціальної активності громадян у межах владних інституцій.

2. Волонтерська діяльність.







Завдання:
1. Опрацюйте матеріал теми
 2. Перегляньте відеоролик "Якими є умови та форми активної громадяінської участі у житті суспільства".


3. Дайте відповідь на питання:
а) Що таке активна громадянськ участь у житті суспільства?
б) Як вона проявляється?



19 квітня 2021, понеділок

Тема: "Політичні партії та громадські організації у розвитку демократії"



Опрацювати §  22 ст.105 - ст.107

План:

1. Роль  політичних партій у розвитку демократії.

2. Правовий статус політичних партій в Україні.

3. Діяльність та вплив політичних партій на демократію.

4. Громадські організації: правовий статус, діяльність та вплив на демократію.


Завдання:
1. Опрацюйте матеріал теми та презентацію

2. Перегляньте відеоролик "Яку роль відіграють політичні партії та громадські організації у розвитку демократії" 

3. Дайте відповідь на питання:
а) Що таке політична партія та громадська організація?
б) Яка роль опозиції у розвитку демократії?
в) На яких принципах діють громадські організації?

             
Урок 2 (19 квітня 2021 р. понеділок)

Тема: "Практичне заняття "Як бути свідомим виборцем?""



І. Опрацюйте § 21 ст. 102 - ст. 104

ІІ. Перегляньте

відео "Особливості виборчого процесу та його етапи " та виконайте завдання  практичної роботи:

1. Випишіть в зошит основні поняття "вибори", "виборча система", "референдум".

2. З'ясуйте що таке активне вибоче право і пасивне виборче право.

3. Як на вашу думку, навіщо потрібні вибори? З якою метою вони проводяться? Чому важливо брати в них участь?

4. Оберіть один із висловів на ст. 103 підручника і прокоментуйте його ( А. Лінкольна, А.Сомоса, Джорджа Нейтана, Святослава Вакарчука)

5. Виконайте тестову роботу 

Виконані контрольні роботи, практичні роботи та  поточні завдання надсилайте на мою електронну пошту: milameleshko@ukr.net або у вайбер тел. 0982440969
_________________________________________________


12 квітня 2021, понеділок

Урок 1- 2

Тема : Урок повторення та узагальнення за розділом ІІІ "Людина в соціокультурному просторі" 



Завдання І.

Вправа "Факти чи стереотипи"




Випишіть у зошит тверження стереотипи.

1. Повні люди - привітні.

2. В Україні проживає понад 100 національностей.

3. Більшість сенаторів США - чоловіки.

4. Аборигени - люди відсталі.

5. Усі шведи світловолосі.

6. Політики - люди безчесні.

7. Усі українці люблять сало.

8. Більшість інвалідів не можуть займатися спортом.

9. Темношкірі більш схильні до занять спортом, ніж до інтелектуальної праці.

10. Хворі на СНІД - люди аморальні.

11. Усі президенти України - чоловіки старші 35 років.

12. Араби - люди імпульсивні.

13. Християни - люди високих чеснот.

14. Яблуні цвітут навесні.

15. Українські чорноземи - найкращі.


Завдання ІІ  



Вправа "Назви поняття"

1. Необхідність дотримуватися певних правил.

2. Люди, що ведуть боротьбу за права людини.

3. Загострення суперечностей, що приводить до ускладнення або гострої боротьби.

4. Угода, досягнута шляхом взаємних поступок.

5. Обмеження прав людини та приниження його гідності за певною ознакою.

6. Стійке, спрощене уявлення про кого-небудь або про що небудь.


Завдання ІІІ.

Перегляньте відеоролик та дайте відповідь на питання


а) Чи допоможуть ці правила спілкування запобігти конфлікту? Як саме?  Запропонуйте доповнення до цих правил .

Завдання ІV.

Прегляньте відеоролик 



та дайте відповідь на питання.

Чи є актуальною толерантність у сучасному світі? Відповідь обгрунтуйте.

Завдання V.

Виконайте тестову роботу за посиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2764593

ВИКОНАЙТЕ КОНТРОЛЬНУ РОБОТУ (БУДЬ-ЯКИЙ ВАРІАНТ ЗА ВИБОРОМ)  
https://drive.google.com/open?id=1sKXBeJA8OTrYjdiG-SlMrnTkv7LCGlMq


Урок 2 (12.04.2021 понеділок)

Тема: "Демократична держава"

Опрацювати § 20 ст. 97 - ст. 101





План:

1. Виникнення та зміст демократії.

2. Цінності демократії.

3. Демократичні інститути.

4. Конституція та її призначення.











Завдання:
1. Опрацюйте матеріал теми та презентацію https://drive.google.com/file/d/14aKDmNbGfNBc4ukKqnS964r4ymMpIRKr/view?usp=sharing.
2. Перегляньте відеоролик "ЦВК: просвіта №2 про демократію"  





3. В чому полягає суть демократії?
4. Яке значення має демократія для сьогоднішнього світу?
(відповіді на 3 та 4 завдання написати в робочому зошиті)



5 квітня 2021, понеділок

Урок 1- 2 



Тема уроку: " Конфлікти у нашому житті"

1. Поняття конфлікту та його види.

2. Стадії конфлікту.

3. Способи подолання конфліктів.

4. Переговори і медіація. Консенсус і компроміс.


Завдання:

1. Опрацювати §19 ст.90 - ст.95 підручника.

2. Опрацюйте презентацію https://drive.google.com/file/d/13hFvzr-YaEyA6AhYy7z8st0ONAlvh0C9/view?usp=sharing

3. Схарактеризуйте способи подолання конфліктів.

4. Перегляньте відеролик "Як подолати шлях від конфлікту до порозуміння" 


та дайте відповідь на питання:

а) як вести переговори?

б) що таке медіація?


Урок 2 ( 5 квітня 2021, понедідлок )

Тема: "Практична робота. Як поводитися у конфліктній ситуації "

Завдання до практичного заняття: 


Завдання 1. 
Із наведених словосполучень виберіть ті, які на вашу думку характеризують конфлікт.
Під час конфлікту більшість людей:
1) сперечаються;
2) намагаються зрозуміти один одного;
3) допомагають одне одному;
4) коичать одне на одного;
5) уважно слухають одне одного;
6) підозрюють одне одного;
7) намагаються образити одне одного;
8) посміхаються;
9) поступаються власними інтересами;
10) звинувачують одне одного;
11) ображають одне одного;
12) співпрацюють;
13) намагаються перервати розмову;
14) спільно шукають вихід із складної ситуації.


Завдання ІІ
Прочитайте текст, випишіть з нього типи поведінки людей в конфліктній ситуації та підкресліть ту поведінку, яка найчастіше характерна для вас конкретно.

ЯК ЛЮДИ ПОВОДЯТЬСЯ В КОНФЛІКТНІЙ СИТУАЦІЇ

     У житті ми можемо зустрітись із різною поведінкою людей у конфлікті. Хтось намагається ухилитись від нього, перестаючи спілкуватись з протилежною стороною. Дехто прагне "згладити ситуацію", роблячи вигляд, що нічого не сталося і немає причин гарячкувати. Можна зустрітись з тим, що люди (інколи навіть друзі) розв'язують проблеми застосуванням примусу, сили: за допомогою бійки, або погрожуючи силою чи владним становищем дорослої особи, начальника, якимось авторитетом тощо.
     Утім, щоб розв'язати конфлікт і продовжувати мирне співіснування, ми мусимо навчитися досягати консенсусу та компромісу. Консенсус (від латинського consensus) -  загальна згода із суперечливого питання, до якої приходять учасники обговорення. Досягнення консенсусу (позиції "перемога-перемога") можливо лише за умов визнання обома сторонами відмінностей в думках, готовності ознайомитися з іншими точками зору, з'ясувати інтереси кожної сторони, щоб зрозуміти причини конфлікту і знайти спосіб дій, прийнятний для обох сторін.
     Проте консенсус не завжди можливий. Тоді сторони конфлікту можуть піти на взаємні поступки - компроміс ( від латинського compromisum) - згода на підставах взаємних поступок.
     Зазвичай консенсус та компроміс ми шукаємо шляхом переговорів.



Завдання ІІІ
Прочитайте наступний текст та випишіть з нього те, що є наслідком конфлікту, наведіть 2-3 приклади.

ЯКІ НАСЛІДКИ КОНФЛІКТУ

     Ящо не знайти ефективного способу розв'язання конфлікту, його наслідки можуть породжувати незадоволеність і поганий настрій учасників, їхнє небажання спілкуватись і співпрацювати навіть через певний проміжок часу. З іншого боку, люди можуть шукати поплічників і навіть створити групу незадоволених осіб, продукувати уявлення про іншу сторону як про "ворога"; уявлення про свої цілі як про позитивні, а про цілі іншої сторони - як негативні. Нарешті дуже часто сторони конфлікту, надають великого значення "перемозі" в конфлікті, забуваючи про розв'язання реальної проблеми. Утім така "перемога" частіш за все або примарна, або має надвисоку ціну (витрачені моральні й фізичні сили, час тощо).
     Якщо не вдалося уникнути конфлікту, попередивши причини його виникнення, розв'язати його простіше на самому початку.


Завдання ІV.

Напишіть висновок відповівши на запитання

А) Що я вже знаю про конфлікти?
Б) Чого ще мені треба навчатись для ефективного розв'язання конфліктів?
В) Як можна використати ці знання й уміння в житті?


Повторіть § 14 - 
§19 з підручника до контрольної роботи.




29 березня 2021, понеділок

Тема уроку: "Толерантність та інклюзія на шляху до суспільства рівних можливостей"




План:

1. Толерантність як умова гармонії в суспільстві.

2. Інклюзія - рівний доступ до життя в суспільстві.


Завдання:

1.Опрацювати §18 ст.88 - ст.90.  
2. Перегляньте відеоролик

дайте відповідь на питання (письмово в зошиті):
а) що таке толерантність?
б) які риси притаманні толерантній людині?
в) чому інклюзія є маркером демократії суспільства?
3. Виконайте тестову роботу за посиланням .


29 березня 2021 середа

Тема уроку: "Дискримінація і як її  подолати"


План:

1. Поняття дискримінації.

2. Основні форми та прояви дискримінації.

3. Як протидіяти дискримінації.







Завдання:

1.Опрацювати §17 ст.80 - ст.84, §18 ст.84 - ст.88   підручника.
2. Перегляньте відеоролик


Визначте форми дискримінації.


24 березня 2021 середа

Тема уроку: "Стереотипи та упередження." 

План:

1. Поняття стереотипів і упереджень .

2. Забобони.

4. Шляхи подолання стереотипів.












Завдання:

1.Опрацювати §17 ст.80 - ст.84. підручника.
2. Перегляньте відеоролик


Визначте роль стереотипів у житті людини.
__________________________________________________



17 березня 2021 середа

Тема: "Практичне заняття № 4 "Як опанувати мистецтво спілкування"



Опрацювати § 16 ст. 75 - 79

Виконайте завдання практичної роботи

1.Виконайте тест для підлітків "Чи вмієте ви спілкуватись" https://drive.google.com/open?id=1L7-iOjRnY7xU-tz2Rhs5cI5FubnrbPFU



2. Прочитайте текст та дайте відповідь на запитання: Чи погоджуєтеся ви з думкою автора, що спілкуванню варто навчатись? Чому? Відповідь аргументуйте

Чи варто навчатись ефективного спілкування

      Спілкування, під яким психологи розуміють взаємодію між людьми з обміну інформацією, досвідом,уміннями і навичками, пронизує всі сфери нашого життя. Воно є природнім для людини. Людина - це суспільна істота, яка може нормально жити і розвиватися лише в суспільстві, лише в спілкуванні з іншими людьми.
      Сучасне суспільство надає багато можливостей для інтенсивного спілкування. У нас є Інтернет! Є електронна пошта, факси, телефони - звичайні, багатоканальні, мобільні!
      Але чи стали люди ефективніше спілкуватися? Ні.
      Іноді це призводить до дуже сумних результттів. Коли руйнується спілкування, починаються війни й конфлікти - будь-то сімейне оточення, клас, робоче місце чи глобальна політика.
      Роботодавці кажуть, що існують серйозні проблеми з пошуком людей, спроможних ефективно спілкуватися. Можливо, це наслідок того, що навичок спілкуваання навчають не часто. Натомість участь змагатися, боротися, пробиватися... Однак, не научають домовлятися, слухати, аргументувати, поводитися толерантно чи просто бесідувати.
3. Пригадайте життєві ситуації, в яких ви розуміли, що співрозмовник/співрозмовниця вас не слухає.Якими були ваші відчуття? За якими ознаками можна зрозуміти, що вас не слухають? (Відповідь дайте письмово в зошиті)
4. Прочитайте пам'ятку і порівняйте власні думки з текстом

Що означає "Слухати активно"

     Пам'ятай, що повноцінне спілкування об'єднує дві "мови": мову слів і мову тіла.
     Використовуй мову тіла: сідай обличчям до того/тої, з ким говориш, нахиляйся вперед, встанови контакт очима.
     Застосовуй звуки та жести заохочення: підтримуй співрозмовника/співрозмовницю доброзичливою посмішкою, словами "так-так", "м-м-м..." тощо, хитанням головою.
     Використовуй уточнюючі запитання - короткі запитання, що допомагають прояснити ситуацію, уточнити дещо з того, про що розповідає людина. Їх треба застосовувати обережно: коли  людина схвильована або роздратована, слід повністю утриматися від будь-яких запитань, а дати їй висловитись.
     Чого бажано уникати під час активного слухання:
- перебивати
- демонструваим позою/виразом обличчя про неготовність зараз слухати
- давати поради
- змінювати тему розмови або преводити розмову на себе
- оцінювати людину, яка говорить
- підганяти того/ту, хто говорить

Як висловлювати свою думку, щоб тебе зрозуміли

     Пам'ятай, що успіх спілкування залежить від обох сторін, що спілкуються.
     Чітко формулюй свою точку зору, підбирай слова, які зрозумілі тобі та співрозмовнику.
     Говори від себе "я думаю", №я вважаю№, "я відчуваю".
     Говори конкретно - не висловлюй загальних або всім відомих речей.
     Намагайся зацікавити партнера із спілкування.

5.Письмово в зошиті прокоментуйте висловлювання французького письменника й льотчика Антуана де Сент-Екзюпері: "Єдина  реальна розкіш - це розкіш людського спілкування".
6. Дайте в зошиті відповіді на запитання:
а) Що я вже вмію у спілкуванні?
б) Чого ще мені треба навчитись для ефективного спілкування?
в) Як можна використати ці знання й уміння в житті?

7. Виконайте тестову роботу за посиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6762528

_____________________________________


10 березня 2021 середа


Тема уроку: "Ефективна комунікація. Вербальна і невербальна комунікація"





Завдання:

1. Опрацювати § 14 ст. 65 - ст. 74  підручника.
2. Напишіть умови ефективної комунікації.
3. Напишіть есе "Роль спілкування в житті людини".
4. Перегляньте м/ф "Фігури і форми". Як на вашу думку, що заважало ефективному спілкуванню?




03 березня 2021 середа

Тема: "Практичне заняття № 3 "Чому різноманітність - це ресурс"

Опрацювати § 15 ст. 70 - 74




Виконайте завдання практичної роботи:

Завдання 1. Прочитайте вислів відомого чеського педагога Яна Корчака: "Я помітив, що тільки нерозумні люди хочуть, щоб усі були однакові. Розумні раді з того, що є день і ніч, літо та зима, молоді й старі, що є метелики та птахи, різнобарвні квіти й різного кольору очі, що є дівчатка й хлопчики. А хто не любить думати, того різноманіття, що змушує думку працювати, дратує".

Дайте відповідь на такі запитання:

Чи погоджуєтесь ви зі словами автора, що тільки "нерозумні люди хочуть, щоб усі були однакові"?

Чому ви так думаєте? Чи подобається вам людське різноманіття навколо вас? Чому? Поясніть свої думки на прикладах.

Завдання 2. Опрацюйте текст за запитаннями й завданнями до нього (письмово в зошиті):

Що таке різноманітність суспільства? Як ставляться до неї різні люди?

На основі тексту визначте, як слід діяти, щоб різноманітність українського суспільства, була ресурсом, а не перешкодою для його розвитку. 

                                                                                                                                                                                т е к с т

Коли різноманітність - це ресурс

    Чи замислювались ви над тим, що інколи ми можемо мати зовсім різні думки (погляди), утім, жодна з них не є єдино правильною. Чи можемо ми вважати когось поганою людиною, виходячи лише з того, що він/вона думають або діють не так, як ми? Всі ми різні, але жодна людина не є більш чи менш людиною, ніж будь-хто інший. Кожна людина є неповторною й має право бути такою.

    Особливості окремої людини повязані не лише з її індивідуальністю, а й  з її належністю до тих чи інших груп. Люди різні за віком, політичними поглядами, регіональними особливостями, етнічними, мовними, релігійними ознаками; вони різняться походженням, соціальним статусом, рівнем освіти тощо. Люди можуть мати різні традиції, різну історичну пам'ять, різні уявлення про майбутнє, різні цінності. Приміром, для одних цінностями є стабільність і збереження того, що було, для інших - розвиток і нові можливості.

    Чи може різноманітність бути чинником, що послаблює суспільство? Так, якщо люди живуть у системі координат "Ми - Вони", де "Вони" дорівнює "Чужі". Тоді відмінності перебільшуються і викликають відчуження на кшалт: "Хто не з нами, той проти нас".

    Так було у первісні часи, коли людина з іншого племені сприймалась як ворог, що претендує на вашу їжу та територію. Ця первісна логіка продовжує жити у головах окремих людей і цілих спільнот і в ХХІ столітті, про що свідчать як шкільний булінг (цькування) та підліткові бійки, так і військові конфлікти між державами.

    Сприйняття різноманітності як загрози веде до намагання "ліквідувати" відмінності в середині спільноти, забезпечити "єдність". Наприклад, коли забороняють ті чи інші релігійні течії або використання тої чи іншої мови, тоді не визнають меншин, засуджують носіїв інших поглядів.

    А чи може різноманітність бути чинником розвитку і зміцнення суспільства? Звичайно, так! Однак, такий підхід до різноманітності передбачає іншу систему координат: замість стіни між "Ми" і "Вони" з'являється знак додавання "Ми + Вони", "Я + Ти". І вся історія людства демонструє переваги цього підходу.

    Для того, щоб африканський джаз став частиною музичної культури світу, іншим народам потрібно було не забороняти його, а слухати і навчатися у африканців навичкам гри. Щоб досягнення стародавньої китайської медицини або індійські практики допомагали лікувати хворих в різних частинах світу, треба було не переслідувати лікарів, а вивчати їхній досвід і поєднувати його з досвідом інших. Отже, різноманітність суспільства, якщо навчитися її використовувати, є цінним ресурсом. Побудована на взаємоповазі співпраця різних груп людей сприяє інноваціям і розвитку, призводить до взаємозбагачення та розширення можливостей.

    Різноманітність у суспільстві стає ресурсом для розвитку тоді, коли суспільство демократичне й поважає всіх громадян. А громадяни свідомо шукають і знаходять спільне, не замість існуючих відмінностей, а разом з ними, надаючи кожному і кожній право і можливості бути собою. Потрібно лише сприйняти одне одного як партнерів та домовитись про спільні правила співжиття і закони.

Завдання 3. Складіть перелік правил (із 4-5 позицій), обов'язкових для дотримання людиною (групою людей/громадою), яка намагається  враховувати різноманітність і використовувати її ресурс для власного розвитку.

Завдання 4. Прочитайте ситуацію та виконайте завдання до неї.

Справа про ..... клуб однодумців

    Віталій вступив до університету іншого міста. У гуртожитку, де він оселився, мешкали вітчизняні студенти й студенти-іноземці. Віталій вирішив створити мовний клуб, де можна було б збиратися у вільний час і спілкуватися - по-перше, цікаво дізнаватися про життя інших, а по-друге, можна покращувати навички спілкування іноземною мовою та навчати одне одного. Віталій знайшов однодумців, утім, виявилось, що справа непроста: пошук приміщення, отримання дозволів, реклама, байдужість інших... 

Завдання: Уявіть себе на місці Віталія та його друзів. У Вас є спільна мета - мовний клуб у гуртожитку. Щоб досягти її швидше, варто ефективно використовувати потенціал кожного. У кожної людини є щось, що може стати скарбом для всієї команди: наприклад, здатність переконувати чи вміння малювати, хороша фізична форма чи знання кількох мов. Подумайте якими "скарбами" володієте ви особисто і які ви могли б запропонувати для досягнення спільної мети? ( напишіть у робочому зошиті)

Завдання 5. Прокоментуйте письмово твердження відомого англійського письменника й журналіста к. ХІХ - поч. ХХ ст. Г.К. Честертона: "Ми самі заводимо друзів, ми самі створюємо ворогів, і лише наші сусіди - від Бога".

Завдання 6. 

Виконайте тестову роботу за посиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6378963


24 лютого 2021 середа


Тема: "Соціокультурна багатоманітність" 


1. Поняття суспільства.

2. Соціальна структура суспільства.

3. Соціальна згуртованість, солідарність і відповідальність.

4. Соціальні цінності.

5. Феномен культури.


Завдання:

1. Опрацювати § 14 ст. 65 - ст. 74  підручника.
2. Перегляньте відеоролик "Що таке суспільство і як воно виражає себе через культуру"  


3. Виписати  основні поняття теми "супільство", "соціальний інститут", "соціальна структура", "соціальна стратифікація", "солідарність", "соціальна згуртованість", "рівність".
4. В чому проявляється соціальна згуртованість? Наведіть приклади.
5. Підготувати презентацію про найбільш визначні, на вашу думку, архітектурні пам'ятки України.









27 січня 2021 середа

Тема: "Практичне заняття "Європейський суд з прав людини"" 



Опрацювати §13 ст. 62 - ст. 63




Перегляньте відео про Європейський суд та виконайте завдання практичної роботи





Завдання до практичної роботи:
I.Дайте відповідь на питання:

1. Хто має право на звернення до ЄСПЛ?

2. Якими мають бути дії держави?

ІІ. Запишіть у зошит

1. Як правильно оформити заяву до ЄСПЛ ? ( запишіть у зошит)

А.Індивідуальна заява має бути викладена на мові держави , яка ратифікувала Конвенцію, тобто на українській чи російській. Офіційно судочинство ведеться англійською або французькою мовою.

Б. Заява до суду має бути викладена на офіційному бланку формуляра заяви.

В. У заяві потрібно:

- зазначити інформацію щодо сторін;

-стисло викласти факт про порушення;

-вказати які саме права були порушені з посиланням на статті ЄКПЛ;

- чітко і коротко викласти вимоги;

-вказати до якої міжнародної установи зверталися з аналогічною скаргою;

- вказати,які національні засоби юридичного захисту використано;

- вказати докази,які засвідчують викладені факти;

- підписати заяву та зазначити дату її підписання.

Зверніть увагу! Після реєстрації поданої до ЄСПЛ заяви справа має такий вигляд , наприклад, « Справа  Василя Самойленко проти України»


  2. Які заяви не розглядає ЄСПЛ ?

·        Суд не розглядає жодної індивідуальної заяви , якщо вона:

a) є анонімною;

 б) є ідентичною до заяви, яка вже  була  розглянута Судом чи була подана на розгляд до іншого міжнародного органу розслідування чи врегулювання;

в) якщо вона не містить нових фактів у справі.

·        Суд оголошує неприйнятною будь-яку індивідуальну заяву, якщо він вважає:

-що ця заява несумісна з положеннями Конвенції або протоколів до неї,

-явно необґрунтована або є зловживанням правом на подання заяви;

-заявник не зазнав суттєвої шкоди;

-за умови, що на підставі поваги  до прав людини не може бути відхилена жодна справа, яку національний суд не розглянув належним чином.( ст.36) 

ІІІ.  Прочитайте!

1. За яких обставин Суд може вилучити  заяву  з реєстру справ?

1) якщо заявник не має наміру далі підтримувати свою заяву;

2) якщо спір уже вирішено.( ст.37)                                                 

2. Як виконують рішення ЄСПЛ?

1.З набуттям чинності рішення Суду, у якому було визнано порушення Україною прав особи, остання набуває статусу стягувача і може вимагати виконання рішення. Порядок виконання рішення Суду в Україні визначається Законом України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини».

2. Виконання рішення може полягати у трьох формах:

-         виплата відшкодування( може бути присуджено або передбачено умовами дружнього регулювання);

-         вжиття додаткових заходів індивідуального характеру з метою відновлення порушених прав;

-         заходи загального характеру , спрямовані на попередження випадків аналогічних порушень в майбутньому.

 

ІV.  Проаналізуйте юридичні ситуації!

Ситуація 1.

Омелько Смішко звертався з цивільним позовом до районного суду. Рішення суду було не на його користь. Через рік він дізнався від знайомого про Європейський суд і вирішив звернутися до цієї інстанції .

Надайте юридичну допомогу громадянину Смішку .

Ситуація 2.

Студент із Коста-Ріки навчається у Вінниці. Прийшов на консультацію до юриста з питання подання звернення до ЄСПЛ, права якого були порушені ще на його батьківщині.

Що мав почути від юриста студент?

Ситуація 3.

До ЄСПЛ прийшла вдруге заява , в якій вказана особа заявника  « Містер Х». Така ж сама заява надійшла ще до іншої міжнародної судової інстанції.

Проаналізуйте ситуацію.

Ситуація 4.

Остап Зайчук і Свирид Вовченко посварилися за горіха . який виріс впритул до межі. Сварка завершилася бійкою сусідів, після якої Остап Зайчук вирішив звернутися із-за синця під оком до ЄСПЛ.

Ви – юрист. То ж розтлумачте Зайчуку його дії щодо звернення за захистом порушених прав.

V.  Cтворіть пам'ятку "Алгоритм звернення до Європейського суду з прав людини"

20 січня 2021 середа

Тема: "Механізм захисту прав людини і прав дитини."



1. Порушення прав людини.

2. Поняття механізмів захисту прав людини.

3. Міжнародні та європейські стандарти захисту прав людини.

4. Національні механізми захисту прав людини, їх класифікація.

5. Правозахисні організації.


















Завдання:
1. Опрацювати § 13 ст. 58 - ст. 61  підручника.
2. Виписати  що таке юридичний механізм захисту прав людини.
3. В чому полягяє значення Європейської конвенції прав людини?
4. Підготувати презентацію "Правоохоронні органи в Україні"
________________________________________________




15 грудня 2020 вівторок

Тема: "Поняття прав дитини. Захист прав дитини."



1. Загальне уявлення про права людини.

2. Поняття прав дитини.

3. Конвенція ООН про права дитини. Захист прав дитини.

4. Конституційні права та обовязки людини і громадянина в Україні.

5.Міжнародні стандарти прав людини.

6. Взаємозв'язок прав і обов'язків.





Завдання:
1. Опрацювати матеріал підручника.
2. Виписати шляхи захисту прав дитини.
3. В чому полягає значення Конвенції прав дитини особисто для тебе?.
3. Пригадайте казки "Попелюшка", "Івасик-Телесик". Які права були порушені щодо героїв цих казок?
4. Виконайте тестову роботу за посиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5299252


08 грудня 2020 вівторок

Тема: "Людина і держава"



1. Взаємовідносини "людина - держава".

2. Верховенство права.

3. Права і свободи людини та відповідальність держави за їх дотримання, гарантування та захист.

4. Позитивні та негативні зобов'язання держави.

Опрацювати:  §11 ст. 48 - ст. 51.






Завдання:
1. Опрацювати матеріал підручника.
2. Виписати що означає принцип верховенства права та його елементи.
3. Випишіть з другого розділу Конституції України обов'язки громадянина.
3. Підготуйте повідомлення про видатних правозахисників: Андрія Сахарова, Вацлава Гавела, Мартіна Лютера Кінга, Ральфа Банча, Анну Елеонору Рузвельт.
___________________________________________________________________________________


24 листопада 2020 вівторок

01 грудня 2020

Тема: "Еволюція прав людини"



Завдання:


1. Опрацювати § 9 ст. 38 - ст. 42 та § 10 ст. 43 - ст.47    

2. Ознайомтесь з міжнародними документами про права людини:

- Загальна декларація прав людини від 10 грудня 1948 р.

- Пакт про цивільні і політичні права від 19 грудня 1966 р.

- Конвенція про припинення злочину апартеїду і покарання за нього від 30 листопада 1973 р.

- Конвенція проти катувань та інших нелюдських чи таких, що принижують гідність, видів поводження і покарання від 10 грудня 1984 р.

- Європейська Конвенція про захист прав людини та основних свобод від 4 листопада 1950 р.

- Конституція України від 28 червня 1996 р.

3. Створіть таблицю "Класифікація прав людини".

4. В робочому зошиті випишіть покоління прав людини.

_________________________________________


17 листопада 2020 вівторок

Тема: "Рівноправність. Охорона і захист людської гідності"




Завдання:


1. Опрацювати § 8 ст 36 - 37.

2. Прегляньте відеоролик "Історія прав людини"

3. Дайте відповідь на запитання як в Україні забезпечено дотримання й захист прав та свобод 
людини?









4. У робочому зошиті напишіть що таке гуманізм.
5. Підготуйте повідомлення за темами:
1) Спроби вирішення питання прав людини в українських державах 1917-1920 років.
2) Стан прав особи в Радянській Україні.
3) Права людини в повоєнній УРСР.
5) Україна: права людини на сучасному етапі.

_________________________________________________


10 листопада 2020 вівторок

Тема: "Людська гідність і права людини"

Завдання:


 Повторіть § 1 - §7.

Виконайте завдання за посиланням

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7593435

Опрацювати § 8 




Передивіться відео, напишіть в зошиті в чому полягають відмінності людської гідності від особистої гідності.



____________________________________


3 листопада 2020 вівторок

Тема: "Контрольна робота. Тематичне оцінювання за розділом "Особистість та її ідентичність"

Завдання: 

Виконайте завдання контрольної роботи 

1. (1 бал) Виберіть правильне твердження.

а) лише громадянини може вважатися соціалізованою людиною;

б) людина здатна повноцінно  функціонувати , і не усвідомлювати своєї ідентичності;

в) сім'я людини може складатися з не більше, як п'яти осіб;

г) самореалізація є однією з потреб людини.

2. (1 бал) Культурна спільнота, що має яскраві специфічні риси, що відрізняють її від панівної культури та інших подібних спільнот, - це:

а) контркультура;    б) субкультура;    в) масова культура;    г) скульптура.

3. (1 бал) Головною рисою креативної людини є:

а) здатність швидко адаптовуватися у новій ситуації;

б) уміння мислити не так як усі;

в) здатність створювати та реалізовувати нові ідеї;

г) вміння швидко вирішувати проблеми;

4. (1бал) Процес засвоєння індивідом норм і цінностей, які надають йому змогу успішно виконувати різні соціальні ролі, називається:

а) самоідентифікація;    б) демократизація;

в) маргіналізація;           г) соціалізація.

5. (2 бали) Запишіть власне визначення поняття "сім'я".

6. Виберіть з переліку три етапи життя, коли відбувається початкова соціалізація.

а) дитинство;    б) отроцтво;    в)юнацтво;    г) дорослість;

д) зрілість;    е) поважний вік;    є) старість.

7. (3 бали) Стисло опишіть не менше трьох типових ознак субкультури. 

_________________________________________________


27 жовтня 2020 вівторок

Тема: "Узагальнюючий урок за розділом "Особистість і її ідентичність"

Повторити  § 1-7 ст. 8 - ст. 31
Поміркуйте над рядками поезії В.Симоненка. Яку думку висловлює автор?Як ви визначаєте поняття "індивідуальність людини"?


✏Визначіть в чому виявляються позитивні і негативні наслідки спілкування з однолітками в процесі соціалізації.
✏Виконайте тести за посиланням join.naurok.ua код доступу 5155781



Немає коментарів:

Дописати коментар